OVO JE SPARTA

Poezija i kratke priče pisane od 1997. godine do danas,
uz manje ili veće pauze,
uspone i padove,
i najviše reči znanih u tom trenutku...

Sunday, January 8, 2012

Poezija 9.2.2011


Svaka pesma ima svoj početak
kao i ljubav
ne izgleda tako
ali jeste tako
zato treba da gledaš
i misliš o tome
gde si počeo da jednu osobu
(ili više njih)
vidiš kao posebne
kao one koje daju sebi priliku
a tebi prostor da ih upoznaš
otkriješ neku glupost o njima
da ne briju noge
ne seku dlake iz nosa,
ni one sede i čvrste
i pored toga
sa nekim ti je lepo da sediš
pričaš, grliš i tucaš se
kao i svaka pesma
i to ima kraj
ne znam šta ide posle toga
svi krajevi kojima sam prisustvovao
su bili promena kotura filmske trake
u bioskopu
negde u prostoru i vremenu
sada
kada prvi put držim u rukama komande
lepo je, makar malo
gledati belinu i brojeve koji teku unazad...


Kako spasiti život?

Znam šta si hteo
da mi kažeš da moje pisanje nema smisla
da mi kažeš
da me nijedna neće voleti
kao što ja to zamišljam u svojoj glavi
a mogu da zamislim mnogo toga
i vertikalno i horizontalno
da džabe stavljam svoje pesme
da ih svi vide, kad ih neko ko stvarno hoću da ih vidi
neće ni pogledati

naravno

njoj sam napisao i posvetio celu zbirku
i ne samo njoj...
gomila pesama za gomile žena
za gomilu emocija u svakom od gomile smerova
i gomile želja tuge i besa sakrivene u njima
kao ispod gomile nečeg drugog.

moje gomile prvi put se ne osećaju na strah
ne bazde kao da sam samoubica ili uništen

moja gomila je gomila koja se valja kao tsunami
u kome nema mesta za priče o tome
kako ćeš jednog dana biti opušten
ili stvarati kreativno i duboko
ili se baviti onim za šta si rođen
počinješ ovde i sada
na gomili sa svim ostalim
ili ne počinješ nikada

da, tako je jednostavno...


Buka oko naše kuće

Jednog jutra čuo sam buku
Ti si još spavala
Ja sam izašao da vidim o čemu se radi
Sećam se
Bila je nedelja pre podne
Gluvo doba za radne ljude
I ostale probisvete
Ispred kuće
Naše kuće
Stajao je čovek
Obučen kao pilot sa kapom i elisom na glavi
Rekao mi je

Da sam na pogrešnom mestu
I da je došao da me odvede tamo gde treba da budem

Nasmejao sam se
I rekao odjebi, tu sam, tu ostajem

On je samo slegnuo ramenima
Prošao pored mene i ušao u našu kuću
I minut dva kasnije
Izneo te na rukama
Dok si još usnula sanjala prave uglove i deterdžent
Prošao je pored mene
I usput mi dobacio

Ako ti nećeš da ideš, postoji mesto za nju

Stajao sam samo
I gledao kako nestaju niz ulicu
Tvoja mala stopala i puštena kosa
Je bilo poslednje što sam video
Pre nego što sam se vratio u našu kuću...

2 comments:

  1. Sunca ti Urose.... I druge pesme su ti dobre, ali ova me je sledila.... Bravo.
    (Maša V. ili ti K. :))

    ReplyDelete
  2. cudne su te reci tvoje :) nadam se da ce ih/da ih gleda i tumaci onaj za kog stvarno zelis da ih vidi :)

    ReplyDelete