OVO JE SPARTA

Poezija i kratke priče pisane od 1997. godine do danas,
uz manje ili veće pauze,
uspone i padove,
i najviše reči znanih u tom trenutku...

Sunday, January 8, 2012

Poezija 8.2.2011


Prebrojavanje

koliko puta ste brojali
korake od škole do kuće
i nazad
voleli i boleli
tvrdili da ste sami na ovom svetu
brojali svoje ljubavi
prave i izmišljene
grlili i plakali
svoje fantazije
sabirali i oduzimali
sve trenutke gde je otišlo vreme
moje i tvoje
brojali, prebrojavali
množili, delili
pravili razlomke
integrale
decimale
od onoga što jeste
i onoga što možete biti
na kraju sve što ostane u rukama
digitronu ili novčićima
je moje srce, nežno i s osmehom
možda je vreme da odem kući
možda je vreme da prestanem da brojim
ono što nemam
i prestanem da oduzimam ono
što mi je bačeno pred noge
kao poklon ili kletva


Kako pisati poeziju?

odgovor je jednostavan:
pojmam nemam!
samo počneš
samo kreneš i gledaš da nekad i staneš
mada ne moraš i nikada
nekom treba da bude slobodan da bi stvarao
nekome, kao je, treba da bude je
a to je
nešto da radim, što može i ne mora biti
poezija koje se preliva
ili umetnost koja daje smisao.
a onda sednem
i moj život postane nešto drugo
veće od zbira delova
drugi možda misle da je umetnik
osuđen da replicira svoja dela
da stvara izpočetka
da se vrti oko iste teme
samo ću reći jednu stvar:
umetnik samo treba da bude,
sve ostalo je gratis.


Volim li je?

Odgovor je isti kao i pre tri godine
ne znam
nekad da
nekad ne
nekad ponekad
nekad svuda i uvek
poželim da je žena
od milion godina i jedan dan
onda me to ubije u pojam
jer toliko vremena je mnogo
pa kažem sebi
volim kod tebe to što si mojih godina
a onda vidim da i moje godine se množe milionski
i pomislim
da si mlađa, bila bi mi slađa
no verovatno ni onda ne bih znao
da li te volim


Moj auto

moj auto je bele boje
zovem ga White trash
i prljav je
i imao je crknut far – do skoro
i patosnice od blata kao da su sačinjene
i đubre na zadnjem sedištu
i u gepeku
ali je moj, i nekako volim ga
jer me je pratio na raznim mestima
smatram ga kao mlađeg brata
koje nikad nisam imao
a želeo sam da mu pokažem svet
zato sam ga vozio kroz poplavu u Bosni
i sanjao sam da mu objasnim žene
zato sam se seksao u njemu.
I najviše sam hteo
Da mu kažem da život nije samo magla,
Koja je pre neko veče pokrila svet oko mene
Kada sam vozio 20 na sat bez tog jednog fara
I kada se oblak podigao
Ja sam odahnuo
Jer ću imati prilike da mom malom bratu
Pokažem kakav svet još može i treba da bude...


Skribomanija za Vevericu

davno me neko pitao
koji je muški rod od veverice
nisam imao pojma
zar je bitno da sve ima rod
onda sam sreo
vevericu skribomanku
i zamislio kako svaka veverica u svom gnezdu
negde u nekom drvetu
krije pisaću mašinu
i kuca u lešnike
jer je mašina  bešumna
da se ljudi koji prolaze pored drveća ne bi sablažnjavali
Veverice pišu tiho i brzo
i već sutradan je članak, dva tri
u nekoj novini, na nekom blogu osvanuo
i svi uživaju, smeškaju se i prave ludi
„kako je dobro napisano, tako duboko i tako smisleno“
a ja samo mislim
kako ću idući put kad krenem da se šetam u parku
da potražim neku vevericu i kažem joj
„lopove i štekaro! Piši javno, ne krij se iza drveća i rupa
i bajnih lovaca i zaštitnika zelenih!“
one me ne slušaju
samo visoko uspravljenog repa
pobegnu uz drvo
da kucaju svoje gadosti i dalje...

No comments:

Post a Comment