OVO JE SPARTA

Poezija i kratke priče pisane od 1997. godine do danas,
uz manje ili veće pauze,
uspone i padove,
i najviše reči znanih u tom trenutku...

Sunday, March 2, 2014

Poezija od nekada...

In the dead of night

sanjao sam svetove, na drugim planetama
sanjao sam ovaj život, i bio je san na nekom drugom mestu
tamo gde usamljenost ne jede srce već hrani dušu verom da je moguće sve
ne razumem sebe
ne razumem druge
trebalo bi da sam srećan
i jesam srećan
i opet nije dovoljno
i sve je na mestu
previše stvari prespojeno kao jedno ili kao ništa
sanjao sam druge svetove
u kojima moje srce je rasklopljeno
kao stari sat koji sajdžija poput hirurga
prespaja i spaja i kaže „sestro, nos, sestro, usne, sestro, zavoj“
da zamota tu jednu rupu i popravi sve što se popraviti da
mrzim sajdžije
koji popravljaju stvari koje je trebalo baciti
jednog jutra dok se kiša slivala niz prozor, a ja se sećao nekih užasnih noći


Odavno nisam

odavno nisam pisao poeziju
nije mi leglo pisao sam knjigu
stvarao nešto novo i izduvao se
previše je napisati toliko stranica
i uvek te uhvati tuga
kao kada si pustio dete da ode od sebe
slušaš šta ti ljudi pričaju
kao što majka sluša kako je njeno dete mnogo pametno i lepo
kao i sva druga deca, ali ta druga deca nisu njena (a i nisu pametna kao njeno)
pratim šta mogu da popravim i promenim
kako bi bilo još bolja, još lepša, još više ja
kao što roditelj voli da dete liči na ono najbolje što ima i što pokazuje
zaboravljajući da deca najbrže uče psovke i guranje prstiju u nos
deca imaju svoj život, kao i knjige, kao i pesme, kao i priče
kao i predstave i muzika i zvuk jednog zvona
kada knjiga ode na policu, a dete krene u školu i ti znaš
da je vreme da skloniš diplome sa zida i slike iz mladosti
jer tvoje vreme je sada deo istorije, i to fusnota
kao što sam i ja samo nekoliko rečenica sa slikom na kraju korica.



Svi dani koje sam uspeo da zaboravim

nisam se povezao sa mnogim ljudima
mada su me voleli i kazali da sam im baš super
nisam se povezao, teško mi je da se ukačim sa drugim ljudima
jer su drugi – imaju neke živote koji su sigurno zanimljivi
samo što ja zanimljivim smatram datum neke bitke iz zaboravljenih ratova,
ili onih koji se nikad nisu desili,
verujem da zombiji i duhovi postojie, i da samo čekaju trenutak da uskoče u moj stan
i stoga motrim pre sna i pošto se probudim
tražim znake invazije, čudne zvukove u hodniku zgrade,
škripu vrata koje ne postoje u mom domu
znam da ću se jednog dana sresti sa svim svojim pokojnim rođacima
i onim koje sam sreo, i onima koje sam voleo, i onima koje sam samo video na fotografijama
kao pozadinske likove u onim starim crno belim filmovima
siguran sam da budućnost donosti putovanje do drugih zvezda i planeta
i znam da neću to videti ovim očima, ali možda nekim drugim

mehaničkim čulima dok budem priključen na kompjuter i spojen sa univerzumom

1 comment: